Vier handige basistips…

Afvallen doe je zo, makkelijk en snel.

 

 

 

  1. Schrap de tussendoortjes
    Ongemerkt eet je vaak veel meer dan je denkt. Dat koekje bij de koffie, die halve boterham van je kind en dat hapje wat je uit de pan snoept als je staat te koken: uiteindelijk kom je er gewoon van aan. Ga bewust voor zes keer per dag een kleine, gezonde portie.
  2. water, water, water
    Je denkt misschien dat die sapjes, light drank en een sporadisch wijntje geen kwaad kunnen, maar een glas (vruchten)sap bevat vaak al 80 tot 150 kcal. Drink daarom voorlopig niets anders meer dan water en je zult resultaat zien. Naast water, kun je ook gaan voor groene thee. De kilo’s schijnen er dan vanzelf af te vliegen. Handig feitje: met ijskoud water verbrand je meer calorieën.
  3. Sport je suf
    Als je echt snel kilo’s kwijt wilt, zul je er helaas aan moeten geloven, sporten… het is en blijft essentieel. Ga daarom elke dag voor een uur bewegen. Je kunt bijvoorbeeld gaan hardlopen (een uur wandelen doet ook wonderen) een extra les bij de sportschool volgen, thuis een opruimsessie houden of baantjes zwemmen.
  4. Boost je stofwisseling
    Hoe snel je afvalt, hangt ook af van je stofwisseling. Een snellere stofwisseling zorgt namelijk voor meer (vet)verbranding. Je houd je stofwisseling bezig door pittig te eten. Maar ook veel eiwitten zoals yoghurt, ei, kwark, kaas, een handje ongezouten noten zoals walnoten of amandelen ( alleen voor de streef gewichten)zorgen ervoor dat je stofwisseling een boost krijgt. En daar is ie weer, flink sporten helpt ook! Maar het belangrijkste blijft het houden aan je EGA eet programma.

Written by